مواد تزریق پلاستیک

مواد تزریق پلاستیک

از جمله اصلی‌ترین مزیتی که روش تزریق پلاستیک دارد این است که می‌توان از مواد تزریق پلاستیک زیادی برای این منظور استفاده کرد. تقریبا می‌توان گفت تمامی مواد که در زیرمجموعه ترموپلاستیک‌ها هستند را می‌توان برای این هدف استفاده کرد. از جمله رایج‌ترین مواد اولیه تزریق پلاستیک را در ادامه جمع‌آوری کرده‌ایم.

ABS

ABSها یکی از رایج‌ترین ترموپلاستیک‌ها هستند. آنچه باعث شده است تا مهندسان این مواد تزریق پلاستیک را انتخاب کنند، مقاومت و استحکام بالای قطعاتی هستند که توسط آن‌ها تولید می‌شوند. همچنین تهیه‌ی ABS هزینه زیادی ندارد.

اگر قرار است قطعه تولید شده در معرض انواع حلال‌ها قرار بگیرد، استفاده از این ترموپلاستیک‌ها پیشنهاد نمی‌شود.

Nylon

در بازار امروزی Nylonها برای ساخت چرخ‌دنده‌ها و وسایل مربوط به اتومبیل‌ها استفاده می‌شوند. این مواد مزیت‌های بسیار زیادی از جمله استحکام و مقاومت شیمیایی بالا دارند. همچنین در برابر رطوبت قدرت جذب بسیار خوبی دارند.

HDPE

یکی دیگر از ترموپلاستیک‌هایی که در تزریق پلاستیک استفاده می‌شوند مواد HDPE هستند. این مواد با توجه به ویژگی‌هایی مثل توانایی در ساخت قطعات ظریف و مقاومت بالا در برابر ضربه که دارند در حوزه‌ی ساخت قطعات پزشکی و محصولات مصرفی استفاده می‌شوند. تنها ایرادی که می‌توان به HDPE نسبت داد استحکام پایین آن‌ها است.

DELRIN

از جمله دیگر مواد اولیه تزریق پلاستیک DELRIN است. انجام تزریق پلاستیک توسط این مواد کمی دشوار است. زیرا احتمال زیادی برای تاب برداشتن در حین تزریق دارند. اما از طرفی دیگر آنچه باعث محبوبیت این مواد شده است استحکام ، سختی بالا و ویژگی خود روان کنندگی آن است.

مواد تزریق پلاستیک

POLYCARBONATE

معمولا چراغ خودروها و بسیاری از محصولات مصرفی با استفاده از POLYCARBONATE ها تولید می‌شوند. عیب این مواد در قابلیت ترک برداشتن آن‌ها در اثر فشار یا ضربه است. اما مزیت‌هایی مثل مقاومت در برابر ضربه و گرما آن‌ها را محبوب کرده است.

ABS/PC

یکی دیگر از مواد اولیه تزریق پلاستیک ترکیبی از دو ماده ABS و POLYCARBONATE است. این ترکیب در برابر ضربه و گرما مقاومت بالایی دارد. همچنین دارای سختی بالایی هستند. تنها ایراد اصلی این مواد آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر حلال‌ها است.

PEI

PEI یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین مورد استفاده در روش تزریق پلاستیک می‌باشند. اما هزینه‌ی بسیار بالایی که دارند کمی مشکل ساز است. این مواد در برابر آتش و گرما بسیار مقاوم‌اند. قطعاتی که از جنس PEI ساخته می‌شوند طول عمر بسیار بالایی خواهند داشت.

PEEK

این مواد خواص مکانیکی و مقاوت در برابر مواد شیمیایی بسیار بالایی دارند. همچنین قطعات ساخته شده در این روش طول عمر زیادی دارند. تنها ایراد این مواد در هزینه‌ی بسیار بالای آن‌ها است.

Polystyrene

تهیه این مواد اولیه هزینه بسیار کمی دارند. مسلما کیفیت و خواص مکانیکی بسیار پایینی نیز دارند. از این رو بیشتر برای مصارف غیر حرفه‌ای استفاده می‌شوند.

Polypropylene

این یکی از بد قلق‌ترین مواد اولیه تزریق پلاستیک به حساب می‌آیند. چرا که خطای بالایی در حین ساخت خواهند داشت. ولی از طرفی دیگر مقاومت شیمیایی و رطوبتی خوبی از خود نشان می‌دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *