ارائه خدمات تزریق پلاستیک | بررسی تاثیر میکروپلاستیک‌ها بر خاک، کشاورزی و زنجیره غذایی

ارائه خدمات تزریق پلاستیک

به گزارش صنایع پلاستیک، بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده است که میزان میکروپلاستیک‌های موجود در خاک پیوسته در حال افزایش است.

این ذرات از طریق کود، کمپوست، لجن فاضلاب، فیلم‌های مالچ، یا پوشش بذر وارد خاک می‌شوند.

این موضوع وقتی اهمیت یبشتری پیدا می کند که بخش بزرگی از این ذرات در ریزوسفر یا ریشه‌گاه جمع می‌شوند، جایی که ریشه گیاه آب و مواد مغذی را جذب می‌کند و این موضوع سبب می شود که میکروپلاستیک ها که به ریزپلاستیک ها نیز موسوم هستند بر زنجیره غذایی انسان و حیوانات اثر احتمالی داشته باشند.

ارائه خدمات تزریق پلاستیک

هر چند تاثیر ذرات میکروپلاستیک بر روی عناصر غذایی و آب موجود در خاک که برای رشد گیاهان حیاتی هستند، هنوز کاملا روشن نشده است اما پژوهشگران و دانشمندان دانشگاه بایرویت در تلاشند تا فعل و انفعالات پیچیده فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی بین ذرات میکروپلاستیک، ریشه گیاهان و میکروارگانیسم‌ها را در خاک‌های کشاورزی بررسی کنند و ببینند که میکروپلاستیک ها تا چه حد می توانند بر روی زنجیره غذایی انسان و سایر جانداران اثر منفی بگذارند؟

پروژه مذکور در مورد بررسی تاثیر اثر میزان میکروپلاستیک های موجود در خاک بر زنجیره غذایی، با حمایت مالی بنیاد تحقیقات آلمان  که به DFG موسوم است، به عواقب هجوم رو به رشد میکروپلاستیک‌ها به خاک‌های زمین‌های قابل کشت خواهد پرداخت.

تمرکز اصلی این مطالعات بر ذخیره و در دسترس بودن آب، هوموس و مواد مغذی خواهد بود. علاوه بر این، تأثیرات آن بر میکروارگانیسم‌های ریزوسفر نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

داده‌های به دست آمده به دانشمندان کمک می‌کند تا عملکرد خاک و بازده کشاورزی تحت تأثیر میکروپلاستیک‌ها را بهتر درک کنند. بر این اساس، خطرات مربوط به امنیت غذایی جهانی که ممکن است از تجمع میکروپلاستیک در طولانی‌مدت در خاک‌های کشاورزی ناشی شود، با اطمینان بیشتری پیش‌بینی می‌شود.

محققان دانشگاه بایرویت همچنین میزان تخریب چنین ذراتی با فرایندهای طبیعی در ریزوسفر را بررسی خواهند کرد. برای ارائه اطلاعات دقیق در مورد اندازه، سرنوشت و خصوصیات شیمیایی این ذرات در خاک، از فناوری‌های تحلیلی پیشرفته استفاده خواهد شد. فعل و انفعالات ذرات با ریشه گیاهان و میکروب‌ها به شدت تحت تأثیر چنین عواملی می‌باشد.

این مطلب از ویکی شیمی گرفته شده و پس از تغییراتی و افزودنی مطالبی منتشر می گردد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *