ساختار پلیمرهای اولیه تزریق پلاستیک

ساختار پلیمرهای اولیه تزریق پلاستیک

چرا در تزریق پلاستیک از پلیمرها استفاده می‌شود؟

پلیمرهای صنعتی به دلیل ویژگی‌های جالب از جمله شکل‌پذیری، مقاومت، میزان سختی، خاصیت ارتجاعی، قیمت مناسب و … به عنوان مواد اولیه در تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر پلیمرها در انواع گرمانرم (ترموپلاست) و گرماسخت (ترموست) یافت می‌شوند که تنوع محصول نهایی را افزایش خواهند داد.

ساختار پلیمرهای اولیه تزریق پلاستیک

پلیمرهای اولیه تزریق از مولکول‌هایی به نام منومر به جود آمده‌اند. منومرها که نوعی مولکول ساده‌ی آلی هستند، در اثر فشار، حرارت و فعالیت کاتالیزورها پیوند مولکولی دوگانه‌ی بین اتم‌های کربن خود را از دست می‌دهند و یک پیوند کووالانسی بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

با این اتفاق اتم‌های کربن موجود در دو سر مولکول یک الکترون آزاد خواهند داشت که مي‌تواند با هر عامل آزاد دیگری واکنش نشان دهد. این مولکول جدید «مر» نام دارد. “مر”ها با متصل شدن به یکدیگر و تشکیل یک زنجیره، ماده‌ی پلیمر را تشکیل می‌دهند که به عنوان ماده اولیه تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختار پلیمرهای اولیه تزریق پلاستیک

مواد اولیه تزریق پلاستیک

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، پلیمرها دارای تنوع بسیار بالایی هستند و همین موضوع آن‌ها را به یکی از محبوب‌ترین مواد اولیه در تزریق پلاستیک بدل کرده است.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *